سیل پایان هفته بیش از ۵۰کشته و مفقود برجای گذاشت

خروش سیلاب، موج امداد

مدیر‌کل مدیریت بحران لرستان گفت: بر اثر شدت بارندگی و رانش زمین در شهرستان الیگودرز ۴ نفر فوت ‌‌شدند.
کد خبر: ۱۳۷۴۶۰۷
تعداد بازدید : 1513

به گزارش جام جم آنلاین، بارش باران های تابستانی باعث جاری شدن سیل در روستای مُشکک الیگودرز شد.

با ورود سامانه بارشی از امروز جمعه به آسمان لرستان وقوع سیل در استان تحقق یافت.با شروع این بارندگی ها سیل در روستای مشکک الیگودرز جاری شد.تا کنون از خسارات این سیل گزارش نشده است.

ورود گردشگران به مناطق تفریحی الیگودرز و ازنا ممنوع شده است.

پیش بینی می شود مناطق شرق و جنوب شرق استان امروز سیل را تجربه کنند.عمده فعالیت این سامانه بارشی امروز و فردا شنبه خواهد بود.

گشت‌های عملیاتی راهداری در قالب 32 تیم متشکل از نیروی انسانی و ماشین آلات برای مقابله با این رویداد در آماده باش کامل هستند.

شهروندان قبل از سفر حتما با سامانه 141 مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها تماس بگیرند.کشاورزان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی سیل پیش بینی کنند.هم استانی‌ها و کوهنوردان از تردد در مسیرهای کوهستانی و دامنه ارتفاعات استان و صعود به این ارتفاعات تا پایان سامانه بارشی خودداری کنند.

محمد قدمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در گفت و گو با تسنیم در رابطه با آخرین وضعیت امداد رسانی به سیل زدگان شهرستان الیگودرز اظهار داشت: از همان ساعت ابتدایی گزارش سیلاب در شهرستان الیگودرز تا این لحظه به 60 خانوار عشایری در سطح 5 بخش شهرستان الیگودرز که بر اثر سیلاب دچار آسیب شده‌اند امداد رسانی شده است.

وی افزود: متاسفانه در روستای سردره رودآب بخش ذلقی یک خانوار عشایری 5 نفر بر اثر سیل و رانش زمین مفقود شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان عنوان کرد: پس از اعزام تیم های امدادی روستای بزنوید و یک تیم از الیگودرز به منطقه اعزام شدند که متاسفانه جسد 4 نفر از مفقودین این خانواده پیدا شده و یک نفر همچنان مفقود است که تلاش برای پیدا کردن این فرد مفقود شده ادامه دارد.


مهدی پازوکی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به سیل در شهرستان الیگودرز اظهار داشت: با توجه به شروع بارش‌های مونسون از ظهر امروز در شهرستان الیگودرز شاهد سیل در برخی نقاط این شهرستان هستیم.

وی افزود: متاسفانه علاوه بر سیل در این شهرستان شاهد رانش زمین نیز بوده ایم که دو نفر فوت و 15 نفر مفقود شدند.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان عنوان کرد: متاسفانه یک خانواده عشایری در منطقه سر دره بخش ذلقی شهرستان الیگودرز بر اثر شدت بارندگی که منجربه رانش زمین شده 2 نفرکشته شده و 15 نفر مفقود شدند.

وی بیان کرد: تلاش برای پیدا کردن مفقودین حادثه ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها